Rethink the future? Zet je deuren letterlijk open voor talent

12:10
30 minutes
Presentation
Grote Zaal
Alice Zeijlemaker Schiphol Group

Een goed werkende careersite, geautomatiseerde mediacampagnes, aantrekkelijk geschreven vacatureteksten; dat is de basis. Maar in de War for Talent is meer nodig om de bekendheid en aantrekkelijkheid van je werkgeversmerk te vergroten.

In deze sessie vertelt Alice hoe Schiphol Group naast online contactmomenten juist ook kiest voor offline activaties. Om geinteresseerden letterlijk te laten ervaren hoe het is om bij Schiphol Group te werken.

Om die reden stampen zij in januari voor 2 weken lang een pop up ‘reisbureau’ op Plaza uit de grond; het Career Travel Agency.

Waar bezoekers via interactieve experiences kunnen ontdekken welke bestemmingen bij ze passen, via Augmented Reality Schiphol kunnen ervaren en zich in kunnen schrijven voor exclusieve tours, specifiek voor de diverse doelgroepen waar Schiphol naar op zoek is.

Alice vertelt over het ontstaan van dit idee, de noodzaak ervan en het doel. En hoe dit past binnen de totale employer branding strategie, hoe hier een cross mediale aanpak voor werd ingezet en uiteraard: hoe de resultaten waren.

Koop tickets

Alice Zeijlemaker

Met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van recruitment en employer branding, startte Alice in september 2022 interim bij Schiphol Group. Opdracht? Het  werkgeversmerk van Schiphol Group beter op de kaart zetten. Na 13 jaar interim werken, werd ze zo geraakt door dit mooie bedrijf dat ze in juni 2024 besloot er in vaste dienst te gaan. Samen met een team van employer branding specialisten zorgt Alice voor een vergrootte zichtbaarheid op de markt, voor effectieve, geautomatiseerde en AI gedreven mediacampagnes en zet ze dmv live events samen met haar collega's letterlijk de deuren van Schiphol group open voor nieuw talent.

Gelijktijdige Sessies